7 stappen om de luchtkwaliteit op scholen te verbeteren

rounded_1.png
rounded_1.png

Nu studenten terugkeren naar persoonlijk leren, kun je als volgt de luchtkwaliteit op scholen verbeteren en leerlingen, leraren en hun families (dat ben jij!) veilig houden.

Terwijl schooldistricten in het hele land plannen maken voor de overgang terug naar levend leren, hangen tieners hun hoofd in “ondraaglijke pijn” omdat ze wekkers moeten zetten, en ouders in het hele land proberen peuters in schoenen te wringen, aangezien genoemde peuters gewend zijn om een ​​van beide te dragen pyjama’s of Superman-kostuums om te lunchen.

Het meest cruciale onderdeel van de terugkeer naar persoonlijk leren is echter veiligheid. Hoe kunnen we onze scholen veilig maken voor zowel leerkrachten als kinderen? De sleutel tot het verminderen van het risico op COVID-overdracht ligt in het verbeteren van de binnenluchtkwaliteit in die scholen.

Naast het risico van verspreiding van virussen via de lucht, kan een slechte luchtkwaliteit in scholen leiden tot een aantal ernstige gezondheidsproblemen en is het direct gecorreleerd met verminderde academische prestaties. Het goede nieuws is dat er een aantal stappen zijn die scholen kunnen nemen om de luchtkwaliteit te verbeteren en een veilige, gezonde omgeving voor leerlingen te creëren.

7 manieren om de luchtkwaliteit op scholen te verbeteren

1. Houd deuren en ramen open

Ventilatie is de sleutel tot een betere binnenluchtkwaliteit. Volgens de CDC “helpt zelfs het openen van een raam of deur alleen al om de luchtstroom naar buiten te vergroten, wat de potentiële concentratie van virusdeeltjes in de lucht helpt verminderen.”

De EPA heeft geconstateerd dat de lucht binnenshuis veel voorkomende verontreinigingen bevat met niveaus die 2 tot 5 keer hoger zijn dan de buitenlucht, dus het openen van ramen of deuren waar mogelijk kan een enorm verschil maken voor schonere binnenlucht.

Door de muffe lucht van een klaslokaal te mengen met frisse lucht van buiten, worden verontreinigende stoffen in de lucht verdund. Het risico dat studenten iets schadelijks inademen, wordt aanzienlijk verminderd wanneer er een gestage stroom nieuwe lucht de kamer binnenkomt.

2. Onderzoek naar verontreinigende stoffen in de lucht

Schimmels, die vaak op scholen worden aangetroffen, verminderen de luchtkwaliteit aanzienlijk en kunnen allergieën veroorzaken. Een sensor voor de binnenluchtkwaliteit kan snel de aanwezigheid van mogelijk schadelijke schimmel detecteren en schoolfunctionarissen waarschuwen.

Verf, terpentijn en andere materialen die worden gebruikt door studenten in de kunstles, de schoonmaakbenodigdheden van het gevangenispersoneel en zelfs uitlaatgassen van auto’s en bussen die stationair draaien op de parkeerplaats, kunnen een negatieve invloed hebben op de binnenluchtkwaliteit van scholen.

Beheerders moeten inventariseren welke potentiële verontreinigingen regelmatig op schoolterreinen worden vrijgegeven om een ​​plan op te stellen om hun aanwezigheid te verminderen.

3. Oefen goed huishouden

Tapijten en vloerkleden zijn de perfecte nestplaats voor tweens om samen te komen. Helaas kan hetzelfde gezegd worden voor een grote verscheidenheid aan allergenen, die gemakkelijk van de vloer kunnen worden geschopt en teruggebracht naar de lucht die we inademen. Tapijten en tapijten moeten regelmatig worden gestofzuigd en met stoom worden gereinigd om te voorkomen dat deze verontreinigende stoffen opnieuw in de lucht circuleren.

Evenzo moeten vloeren regelmatig worden gedweild. Andere oppervlakken, zoals vensterbanken, moeten elke dag worden afgestoft en afgeveegd. Het verwijderen van vervuilende stoffen van oppervlakken is een belangrijke manier om te voorkomen dat ze in de lucht terechtkomen.

4. Begrijp de meting van de binnenluchtkwaliteit

Hoezeer een leraar op de middelbare school ook volhoudt dat er “iets in de lucht hangt” wanneer hij verwijst naar razende tienerhormonen of TikTok-drama, we hebben het over levensvatbare gevaren zoals virussen, schimmels en bacteriën. Schoolbeambten moeten zich ertoe verbinden om regelmatig het gehalte aan verontreinigende stoffen in de lucht te controleren.

Dat lijkt misschien een flinke onderneming, maar het is niet zo ontmoedigend als het klinkt. Er zijn een aantal oplossingen voor de luchtkwaliteit binnenshuis die beheerders kunnen helpen de luchtkwaliteit op de voet te volgen.

Door een slimme binnenluchtkwaliteitsmonitor te gebruiken, kunnen ambtenaren controleren op de aanwezigheid van een breed scala aan verontreinigende stoffen. Deze apparaten geven ook de niveaus van genoemde verontreinigingen weer, zodat beheerders realtime beslissingen kunnen nemen over hoe ze het beste kunnen handelen

Een voorbeeld van een oplossing voor het monitoren van de luchtkwaliteit is een deeltjesteller. PM-meters bewaken de concentraties van fijnstof (PM) in de lucht en kunnen een snel, groot overzicht geven van de algehele luchtkwaliteit binnenshuis.

5. Evalueer HVAC-systemen

Om het actieplan van uw school voor schone binnenlucht op te stellen, moet u weten waar u begint. Het huidige HVAC-systeem van een school heeft een enorme impact op de dagelijkse luchtkwaliteit.

Hoe oud is het HVAC-systeem van uw school? Heeft het een ingebouwd luchtzuiveringssysteem? Maakt het gebruik van mechanische ventilatie? Beheert het de luchtvochtigheid effectief? Het beantwoorden van deze vragen is van cruciaal belang om te begrijpen hoe de best mogelijke luchtkwaliteit in scholen kan worden gehandhaafd.

6. Geef prioriteit aan onderhoud

Om optimaal te kunnen werken, is het van cruciaal belang dat HVAC-systemen regelmatig worden onderhouden door technici. Het Amerikaanse ministerie van Energie zegt dat het routinematig vervangen of reinigen van de filters van een airconditioner van cruciaal belang is – anders “verstoppen verstopte, vuile filters de normale luchtstroom” en verminderen ze de efficiëntie van een systeem.

De DOE voegt eraan toe dat regelmatig onderhoud je schoolgeld kan besparen. “Het vervangen van een vuil, verstopt filter door een schoon filter kan het energieverbruik van uw airconditioner met 5% tot 15% verlagen”, zegt de afdeling.

7. Omarm luchtreinigers

Luchtreinigers gebruiken verschillende methoden – variërend van fysieke filters die microscopisch kleine deeltjes in de lucht opvangen tot ionisatie- en elektrostatische velden die verontreinigende stoffen aantrekken – om schadelijke stoffen uit de lucht die we inademen te verwijderen. De CDC beveelt scholen aan om luchtzuiveringssystemen te gebruiken om de kwaliteit van de binnenlucht in scholen te verbeteren.

Een plug-and-play luchtzuiveringsoplossing is een geweldige optie voor scholen die niet de middelen hebben om hun hele HVAC-systeem te vernieuwen of een luchtzuiveringsinstallatie voor elk klaslokaal te kopen. Tadiran Airow past gemakkelijk in bestaande units en transformeert standaard airconditioners direct in supereffectieve luchtreinigers.

Via kleine hoeveelheden waterstofperoxide reinigt en zuivert het apparaat actief de lucht. In door de FDA goedgekeurde laboratoriumtests is bewezen dat het systeem virussen, bacteriën en schimmels elimineert met een snelheid tot 99,999%.

Als je meer wilt weten over de beste luchtzuiveringstechnologieën voor jouw school, neem dan hier bij Tadiran contact met ons op. We begeleiden je graag in je zoektocht.

Delen: